Usein kysytyt

Usein kysytyt kysymykset

 

Täältä löydät koostetusti asiakkailtamme tulleet usein kysytyt kysymykset sekä vastauksia niihin. Jos et löydä vastausta sinua askarruttavaan asiaan, tuotteeseen tai palveluun voit lähettää kysymyksesi meille  YHTEYDENOTTOLOMAKKEELLA tai asiakaspalvelumme sähköpostiin:  info@lampotori.fi

Kuinka ostan tuotteen verkkokaupasta?

Kerää tuotteet Lämpötorin Kaupasta ostoskoriin ja tilaa. TOIMITUSKULUT määräytyvät paketin koon ja painon mukaan. Yli 300 euron tilauksessa toimituskulut ovat 0 euroa. Verkkokaupassa toimivat kaikki yleiset MAKSUTAVAT luotettavasti yhteistyössä Klarnan kanssa. Ostaessasi Klarna-laskulla tilaus toimitetaan jo ennen maksamista. Ostaminen on helppoa ja riskitöntä.

Verkkokauppaan pääset TÄSTÄ.

Mistä Lämpötorin KAUPAN tuotteet tulevat?

Lämpötorin KAUPPA on suomalainen verkkokauppa, jonka tuotteet tulevat pääosin kotimaisen teollisuuden ylijäämästä. Kaikki tuotteet lähtevät meiltä toimivina ja ne ovat varastossa Suomessa. Lämpötori luotiin tarpeesta löytää käyttöä kotimaisen teollisuuden sekä LVIS-alan yrittäjien ja yksityisten kotitalouksien ylijäämätavaralle. Lämpötorin tuotevalikoimaan kuuluvat kylmä-, lvi- ja sähköalan komponentit.

Millainen takuu Lämpötorin tuotteilla on?

Lämpötori myöntää komponenteille toimivuustakuun, koska tuotteet ovat pääsääntöisesti jo tuotannosta poistettuja tai käytettyjä. Tämä on huomioitu tuotteiden hinnassa. Kaikki tuotteet lähtevät meiltä toimivina. Kuluttaja-asiakkaalla on lain mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus, mutta palautuksen toimituskuluista vastaa asiakas. Lue tästä lisää KÄYTTÖEHDOISTA.

Täytyykö ostajan rekisteröityä Lämpötorille, että voi tilata?

Ei tarvitse, rekisteröityminen on vapaaehtoista. Tällöin voit nähdä mm. aiemmat ostoksesi Lämpötorilta. Ainoastaan jättäessäsi omia myynti-ilmoituksia rekisteröityminen on välttämätöntä.

Mitä eroa on KAUPAN tuotteilla ja ILMOITUSTEN tuotteilla?

LÄMPÖTORI rakentuu kahdesta kauppa-paikasta. Lämpötorin KAUPPA, on verkkokauppa, jonka tuotteet tulevat pääosin kotimaisen teollisuuden ylijäämästä. Kerää tuotteet ostoskoriin ja tilaa. Verkkokaupassa toimivat kaikki yleiset MAKSUTAVAT. Verkkokaupan lisäksi olemme luoneet asiakkaillemme mahdollisuuden käydä kauppaa omista LVIS-tavaroistaan sivustomme kautta. Tähän on oma kauppapuoli: ASIAKKAIDEN MYYNTI-ILMOITUKSET. Näitä ei voi lisätä ostoskoriin, vaan kaupankäynti tapahtuu suoraan ostajan ja myyjän välillä. Ilmoituksesta löytyy myyjän yhteystiedot.

Mitä maksutapoja on käytössä asiakkaiden myynti-ilmoituksissa?

Asiakkaiden tuotteita ei voi lisätä ostoskoriin ja ostaa verkkokaupasta. Kaupankäynti sujuu niissä suoraan ostajan ja myyjän välillä.

Kuinka jätän myynti-ilmoituksen?

Asiakkaamme voivat jättää oman myynti-ilmoituksen Lämpötorin myyntipalstalle omista LVIS-tuoteryhmiin kuuluvista tuotteista. Myynti-ilmoituksia voivat tehdä yksityishenkilöt (yritysten kanssa sovitaan erikseen). Ennen ilmoituksen jättämistä kannattaa tutustua Lämpötorin KÄYTTÖEHTOIHIN, jossa on kerrottu lisää ilmoituksen jättämisestä. Myynti-ilmoituksen jättäminen edellyttää rekisteröitymistä Lämpötorille. Ilmoittajat ovat henkilökohtaisesti vastuussa ilmoituksistaan.

Myynti-ilmoituksen tekeminen tapahtuu ILMOITUSLOMAKKEELLA. Ilmoitukseen syötetään tarvittavat tiedot ja kuvat. Myyjän yhteystiedot saadaan rekisteröitymistiedoista. Valitset itse mikä yhteystieto sinusta ilmoituksessa näytetään ja näkyykö nimesi ilmoituksessa. Nimellinen ilmoitus antaa ostajalle luotettavamman kuvan myytävästä tuotteesta. Ilmoittaminen on ilmaista. Ilmoitus tarkistetaan ylläpidon toimesta ja julkaistaan. Yhdestä tuotteesta voi jättää vain yhden ilmoituksen.

Näin täytät ilmoituksen:

  • Anna tuotteelle lyhyt, mutta kuvaava nimi, jolloin ilmoitus löytää oikean ostajan helpommin.
  • Valitse ilmoitukselle tuoteryhmä.
  • Valitse onko tuote käytetty vai käyttämätön ja kerro kuvauksessa tarittaessa tästä tarkemmin.
  • Kuvaile ilmoituksen tuote mahdollisimman tarkasti ja totuudenmukaisesti. Ilmoituksessa kannattaa kuvata tuotteen tiedot, kunto ja kaupankäyntiin liittyvät asiat niin, että ostajalle muodostuu jo ilmoituksesta selkeä käsitys siitä mitä siinä ollaan myymässä. Isoilla kirjaimilla kirjoitettujen sanojen tai lauseiden liiallinen käyttö ei ole sallittua.
Kuinka voin muokata ilmoitusta tai poistaa jättämäni ilmoituksen?

Asiakas voi muokata ja poistaa ilmoituksiaan kirjautumalla Lämpötorille. Pyydämme kuitenkin välttämään turhaa päivittämistä mikä kuormittaa Lämpötorin ylläpitoa. Muutokset julkaistaan, kun ylläpito on tarkistanut ne.

Kauanko jättämäni myynti-ilmoitus on näkyvillä?

Asiakkaan jättämä myynti-ilmoitus on näkyvillä 6 viikkoa. Se poistuu automaattisesti, ellei käyttäjä uusi ilmoitusta. Viikkoa ennen ilmoituksen vanhenemista saat muistutuksen tästä ja voit uusia ilmoituksen. Mikäli saat tuotteen myytyä tai muusta syystä ilmoitus ei ole enää voimassa, muistathan poistaa sen.

Paljonko myynti-ilmoitus maksaa?

Myynti-ilmoituksen jättäminen Lämpötorille on ilmaista.

Nouseeko ilmoitus kärkeen, jos sen uusii?

Nousee, mutta jatkuva uusiminen ei ole sallittua ja tällaisen ilmetessä huomautamme ilmoittajalle asiasta ja tämän jälkeen ilmoitusta ei välttämättä enää julkaista.

Kun yritän ostaa yritykseni nimissä verkkopankkimaksuvaihtoehto häviää, miksi?

Yrityksille maksuvaihtoehtoina toimivat Klarnan ”Maksa myöhemmin” -vaihtoehto sekä korttimaksut. Klarnan ”Maksa myöhemmin” vaihtoehdossa yritysten luottorajat ovat melko alhaiset, koska Klarna on tarkoitettu ensisijaisesti kuluttajille. Ensimmäisen ostoskerran yhteydessä Klarna tarjoaa vain korttimaksua, jos ostoksen arvo on yli 500 euroa. Täten suosittelemme käyttämään korttimaksua tai ottamaan yhteyttä Lämpötoriin yhteydenottolomakkeella tai sähköpostilla. Voimme tehdä tilauksen puolestasi ja lähettää laskun yrityksesi sähköpostiin. Tavarat lähetetään, kun maksu on todennettavissa.