Toimitus

Toimitustavat

 

Toimitamme ostoksesi yhteistyössä Postin kanssa. Valittavanasi on toimitus kotiin, Postin toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin. Yli 35 kg tuotteet toimitetaan rahtina. Mikäli mahdollista, tilaus toimitetaan monipakettilähetyksenä. Jos tilauksessa on yksikin yli 35 kg:n tuote, tilaus toimitetaan kuitenkin rahtina. Näet ostoskorista tilaamillesi tuotteille valittavana olevat toimitusvaihtoehdot.

 

Tuotteet ovat lähtökohtaisesti jo varastossa Suomessa ellei toisin mainita, jolloin toimitusaika riippuu pääosin kuljetuksen sujuvuudesta. Valmiin tilauksen käsittely pyritään tekemään 48 tunnin sisällä sen vastaanottamisesta ja tuotteet lähettämään viimeistään kolmantena (3.) arkipäivänä tilauksesta. Emme vastaa toimituksen viivästymisen johdosta mahdollisesti aiheutuneista kuluista.

 

Postin toimitustapavaihtoehdot

 

Postipaketti tai Express-paketti automaattiin (0-35kg): Postipaketin toimitusajat ovat ma-la klo 19 mennessä. Express-paketin toimitusajat ovat ma-pe klo 16 mennessä. Nouto tapahtuu Postin Smartpostista. Saat viestin kun paketti on noudettavissa automaatista. Voit seurata OmaPosti-mobiilisovelluksen kautta pakettisi etenemistä. Toimitus tapahtuu ilmastoystävällisesti Posti Green-lähetyksenä. Pidätämme oikeuden lähettää pakettiautomaatin maksimimittoja suuremmat lähetykset postin tai matkahuollon toimipisteeseen.

 

Postipaketti (postiin, 0-35 kg): Nouto postista. Toimitus Posti Green-lähetyksenä ma-la klo 19 mennessä. Saat viestin kun paketti on noudettavissa postista. Voit seurata OmaPosti-mobiilisovelluksen kautta pakettisi etenemistä.

 

Posti Express-paketti (asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen, 0-35 kg): Posti tuo tilauksesi haluamaasi osoitteeseen ma-pe klo 16 mennessä ilman erillistä ilmoitusta Posti Green-lähetyksenä. Mikäli et ole paikalla, voit noutaa tilauksesi saapumisilmoituksessa kerrotusta paikasta.

 

Rahti + jakelu (yli 35 kg): Posti kuljettaa tilauksesi haluamaasi osoitteeseen työpäivän aikana Posti Green-lähetyksenä. Toimitusajankohta sovitaan soittamalla.

 

Postin seurantajärjestelmän ansiosta asiakas pystyy milloin tahansa tarkistamaan lähetyksen sijainnin. Ilmoitamme automaattisesti sähköpostilla kun lähetys on lähtenyt ja saat seurantakoodin. Huomioithan, että Posti säilyttää lähetyksiä Postin toimipisteissä ja pakettiautomaateissa 7 päivän ajan. Postin palvelunumero yksityisille 0200 71000 (pvm, mpm) tai yrityksille 0200 77000 (pvm, mpm).

 

Suuremmat, asiakkaan osoitteeseen toimitettavat tuotteet, kuljetetaan perille, sinne asti, jonne kunkin tuotetyypin käyttämä jakeluauto pääsee (täysperävaunusta pakettiautoon). Toimituksen siirto tästä eteenpäin, kuten sisään- tai kerrokseen kanto, on asiakkaan omalla vastuulla. Näiden tuotteiden osalta kuljettajillamme on ohje soittaa annettuun GSM-numeroon ennen toimitusta. Huomioitahan, että emme toimita verkkokaupasta tavaraa Poste Restanteen, Ahvenanmaalle tai ulkomaille eikä tuotteita voi noutaa. Kotiinkuljetuspalvelu koskee vain osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys. Voit kysellä ulkomaan toimituksista sähköpostilla info@lampotori.fi. Mahdolliset tuotekohtaiset erityistoimitusehdot ilmoitetaan tuotetietojen yhteydessä.

 

Toimituskulut

 

Tuotteiden hintaan lisätään toimitusmaksu. Toimitustapa ja -maksu ovat riippuvaisia toimituksen koosta. Toimitusten tarkat hinnat löytyvät tilausta tehdessä ostoskorissa ennen tilauksen loppuun saattamista. Yli 300 euron tilauksissa toimitus on asiakkaalle ilmainen normaalin posti- ja jakelulogistiikan sisäpuolella. Toimitusmaksu ei sisällä toimitusta saaripaikkoihin tai muille normaalin posti- ja jakelulogistiikan ulkopuolella oleville alueille. Mikäli tuotteita halutaan tilata Lappiin tai saareen, johon on kulku maantielautan tai yhteysaluksen avulla, on syytä ottaa ensin yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme varmistaa onko toimitus mahdollinen ja aiheuttaako se lisäkustannuksia.

 

Toimitustapana Rahti + jakelu

 

Rahti + jakelu -toimitustavassa toimitusosoitteessa tulisi olla joku paikalla tarkastamassa ja kuittaamassa toimituksen. Asiakas huolehtii, että annettuun GSM-numeroon saadaan yhteys kun toimitus on tulossa. Kuljetusliikkeestä riippuen kuljettaja soittaa viimeistään jos toimitusosoitteessa ei ole vastaanottajaa. Mikäli asiakas ei voi vastaanottaa toimitusta, mahdollisesta purusta pitää sopia suoraan kuljettajan kanssa. Mikäli vastaanottaja ei ole paikalla, eikä häntä tavoiteta annetusta GSM-numerosta, emme ole velvoitettuja toimittamaan tavaraa ja veloitamme mahdollisesta turhasta kuljetuksesta aiheutuneet kulut asiakkaalta. Toimituksen mukana seuraa rahtikirja tai lähete. Sinun tulee tavaraa vastaanottaessasi tarkistaa, että toimitus on rahtikirjan/lähetteen mukainen ja vahingoittumaton. Säästä aina rahtikirja/lähete.

 

Mikäli havaitset ongelmia toimituksessa tai tuotteissa, tee rahtikirjaan merkintä virheistä mahdollisimman seikkaperäisesti ja selkeästi. Ota tämän jälkeen välittömästi meihin YHTEYTTÄ. Huomaa, että ilman mitään merkintää rahtikirjassa/lähetteessä, jää vastuu sellaisista virheistä, jotka ovat jo toimitushetkellä havaittavissa asiakkaalle.

 

Asiakas on vastuussa toimituksen jälkeen tuotteen varastoinnista. Raskaiden tavaroiden vastaanottoon kannattaa valmistautua suunnittelemalla paikka, johon tuotteet tuodaan. Paikan täytyy olla sellainen johon päästään kuorma-autolla viereen.

 

Takuu ja tilauksen peruuttaminen

 

Mikäli havaitset ongelmia toimittamissamme tuotteissa, otathan yhteyttä meihin info@lampotori.fi tai YHTEYDENOTTOLOMAKKEELLA. Tuotteet lähtevät meiltä toimivina ja myönnämme niille toiminnallisuustakuun. Kuluttaja-asiakkaalla on 14 päivän palautusoikeus, mutta palautuskuluista vastaa asiakas. Peruutusilmoitus on tehtävä viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta tai sopimuksen tekemisestä. Lisää takuusta ja palautuksesta löydät KÄYTTÖEHDOISTA.

 

Mahdollisen palautuksen toimituskuluja postipaketeille voi tarkastella esimerkiksi POSTIN sivuilta. Lämpötori voi antaa arvion kuljetuskustannuksista etukäteen sähköpostilla. Tuotteilla, joiden kuljetukseen tarvitaan esim. nosturia ja/tai kuorma-autoa, vaihtelevat kuljetusmaksut suuresti riippuen esimerkiksi osoitteesta, kuljetusten saatavuudesta ja tieyhteyksistä. Emme pysty antamaan näille tuotteille mahdollisen palautuskuljetuksen kustannusta etukäteen. Tarvittaessa se on tiedusteltava paikalliselta kuljetusliikkeeltä.

 

Alla esimerkkejä palautusrahdin kustannunksista (esimerkeissä käytetty kuljetusliikkeenä Postia, EUR-lavaa (mitat 1,2 x 0,8 m) ja lisäpalveluna noutoa asiakkaalta):

  • Palautusrahti Helsingistä Lapualle 740kg: 155,19 euroa (sis. alv.)
  • Palautusrahti Rovaniemeltä Lapualle 740kg: 163,03 euroa (sis. alv.)